SELAMAT DATANG KE LAMAN IKRAP. SATU KOMUNITI KECIL TAPI PENUH DENGAN BERITA SEMASA...

Wednesday 12 December 2007

'Break...Break' atau 'Short Break'

Saya tidak pasti bahawa kegunaan 'short break' ini benar-benar terdapat dalam SOP. Tapi pada pengetahuan saya 'break...break' ada dipergunakan dalam situasi kecemasan. Bagi pendapat saya break...break.... dan short..break kedengarannya adalah lebih kurang sama jika audio yang kedengaran agak jauh ataupun semasa berada di pemancar yang kurang jelas kuasa pemancarannya. Lebih-lebih lagi kalau kita dengar perkataan 'break' sahaja dan kita tidak pasti samaada kecemasan atau tidak.
Saya perhatikan didalam jalur berbayar, kegunaan 'short break' ini sudah tidak ada dan digantikan dengan perkataan 'satu pancaran'. Adalah berbeza bunyi nya jika kita memerlukan feedback dengan satu station tanpa menganggu putaran. Walaupun bunyinya nampak 'kemelayuan' tetapi kita boleh pasti apa yang dikehendaki tanpa was-was.
Ini adalah pendapat saya sahaja.

No comments:

Post a Comment