SELAMAT DATANG KE LAMAN IKRAP. SATU KOMUNITI KECIL TAPI PENUH DENGAN BERITA SEMASA...

Wednesday 27 May 2009

Lari dari tujuan asal?

Saya memang telah menduga bahawa perkara ini akan terjadi semasa saya membaca E-QSO satu masa dahulu. Cadangan tersebut memang saya tolak mentah-mentah kerana ia telah jauh bercanggah dari tjujuan asal pembentukan VEE99 ini. Ini menyebabkan sesetengah pihak menyerang saya secara peribadi dan kini segalanya telah menjadi kenyataan bila hasil 'eyeball' yang lalu memgesahkan pihak mana yang mahu cadangan itu dilaksanakan.
Sedikit soalan dari saya selaku pemegang amanah yang diberi tugas menjaga kepentingan VEE99. Anda fikirkan dan anda jawab sendiri...
1. Kenapa sekarang VEE99 perlukan penaung sedangkan selama ini VEE99 digerakkan oleh ahli-ahli itu sendiri dengan sumbangan tenaga, masa dan wang ringgit yang tidak ternilai itu?
2. Kenapa perlukan penaung kerana jika ada penaung sebarang aktiviti mesti melalui penaung dan tidak boleh dilakukan sesuka hati kita. Apakah VEE99 tidak mempunyai tenaga dan wang ringgit dan mengharapkan agar penaung akan menawarkan budget untuk sebarang aktiviti kita?
3. Pihak VEE99 tidak menghalang mana-mana pihak untuk memasuki mana-mana Persatuan/Kelab pun selagi mereka diterima oleh Persatuan/Kelab tersebut. Anda boleh pantau banyak grup di Ipoh ini yang ada kumpulan-kumpulan tersendiri... VEE99 tidak pernah mengambil tindakan sendiri dengan mereka.
4. Kenapa eyeball dibuat dilokasi 'tidak popular' oleh kebanyakan ahli VEE99 yang setia sehingga sekarang ini? Adalah disitu semua ahlinya mendaftar dengan Vee99 atau tidak pun memeriahkan VEE99 selama ini? Bukan mahu menidakkan hak individu tetapi tujuan apa juga disitu masih memilih YDP sekali lagi? Buktinya adalah pemilik VEE Sembilan Sembilan yang sah hadir?
5. Menidakkan konsep 'AMAL' dalam VEE99 adalah amat bercanggah dengan perjalanan kumpulan ini. Bayaran keahlian adalah perlu untuk VEE99 Komersil kerana untuk menggerakkan sesuatu Kelab, perlukan modal ( setakat laporan terkini 12 orang sahaja mendaftar). Untuk memancar di Frekuensi 144.990MHz adalah BEBAS selagi anda mempunyai lesen yang sah atau SWAL yang dibawa oleh 9W2 dan mesti dibimbing oleh pembawa SWAL itu sendiri. Konsep ini sudah lama dipraktikkan.
144.990MHz bukan milik mana-mana individu atau kumpulan cuma digunapakai oleh ahli2 VEE99 di Ipoh ini sahaja.
6. Saya sudah cuba berunding dengan 'YDP' baru berkenaan perkara ini dan malang sekali tidak diendahkan dan dianggap mencampuri urusan pentadbiran beliau. Jika saya dituduh tidak mendengar nasihat ahli2... kenapa sekarang saya sebagai ahli berbayar tidak mahu terima nasihat saya.
7. Akhir sekali, bagi saya.. konsep AMAL ini akan tetap saya teruskan demi tanggungjawab yang diberi oleh pelopor VEE99 satu masa dahulu. Ini adalah pendapat saya dan tidak mencerminkan pendapat ahli2 kelab yang lain. Anda mempunyai hak untuk tidak setuju dengan pendapat saya ini

p/s Saya akan biarkan kepada ahli-ahli untuk memilih hala tuju perjalanan kelab ini...
Maafkan saya kerana gagal untuk mempertahankan konsep asal kelab ini

No comments:

Post a Comment