SELAMAT DATANG KE LAMAN IKRAP. SATU KOMUNITI KECIL TAPI PENUH DENGAN BERITA SEMASA...

Tuesday 4 November 2008

Kenapa VEE99 ?

Kebelakangan ini aku peratikan banyak sangat benda2 yang berlaku di VEE99 nie. Aku heran, apa masalahnya, apa puncanya dan sebab musababnya. Mungkin ramai yang membaca blog ini dan adalah sesetengah pihak tu yang tidak berpuashati dengan sesuatu perkara. Desas desus dan apa juga cerita ceriti tidak disampaikan terus kepada aku. Semuanya melalui rakan2 lain.
Aku heran kenapa yang tidak berpuas hati itu tidak terus cari aku, atau hubungi aku. Yang peliknya disampaikan melalui rakan2 lain yang baru atau pun yang agak lama.
Bukan aku menabik dada mengatakan VEE99 ni aku punya. Tapi VEE99 ni diasaskan oleh beberapa orang yang bersepakat menerima onak, cacian, makian dan sebagainya semasa penubuhannya dulu. Disini aku juga ingin memberitahu bahawa sesiapa yang tidak berpuas hati dengan VEE99 ini boleh terus hubungi aku JANGAN salurkan pada anak buah aku yang ada tidak tahu asal usul VEE99 ini. Untunk pengetahuan mereka yang tidak berpuashati itu, aku ada semua data2 peribadi setiap rakan2 yang menjadi ahli kelab ini. Jadi, jika anda mahukan keterangan atau apa2 info yng dapat membantu anda menghilangkan syak wasangka, aku akan berkerjasama dengan kamu. Tetapi mestilah dengan cara/saluran yang betul kerana data peribadi adalah satu yang unik dalam kita berkelab ini.
Secara terus terang aku nyatakan disini bahawa mulai saat ini kita tidak akan lagi mengambil ahli baru untuk kita beri penerangan kerana aku sudah MUAK dengan apa yang berlaku sekarang ini. Kepada mereka yang baru nak belajar radio... anda bolehlah belajar dimana2 anda suka kerana segala usaha yang kami lakukan kepada rakan2 SWAL baru dulu diletakkan didalam tong sampah. Biarlah MCMC memantau anda dan saya rasa itu tugas mereka untuk memastikan anda dapat pelajaran yang cukup sebelum mengambil peperiksaan RAE nanti. Kepada yang sudah menjadi warga VEE99, kita akan bimbing anda untuk kali terakhir sebelum mengambil peperiksaan nanti dan kepada yang baru diharap anda carilah kelab2 atau kumpulan2 yang lain untuk membimbing anda.
Aku tidak mahu VEE99 ni di cap sebagai frekuensi haram kerana membenarkan SWAl bercakap. Tapi aku kesal, kerana aku memantau sepanjang perjalanan aku dari Ipoh ini terus ke Perlis, terdapat jugak SWAL bercakap di sekian-sekian frekuensi. Kenapa itu tidak di pedulikan? Kenapa VEE99 sahaja di ganggu.
Lebih buruk lagi jika anda ke satu bahagian di Semenajunag Malaysia ini. SWAL menggunakan 9W2*** untuk berkomunikasi. Kenapa itu tidak diambil kisah? Kenapa VEE99? . Mungkin Ipoh ini ada yang berlagak menjadi MCMC sendiri (swasta). Dan itulah kita, orang Melayu di Malaysia ini.
Segala apa yang ditulis ini adalah berdasarkan pendapat aku sendiri. Tidak mewakili kelab VEE99 ini. Harap maaf jika terkasar bicara atau kata. Hubungi saya, jika ada masalah berkaitan VEE99 ini secara gentleman, bukan main tusuk2 belakang.

9W2HMI - 0195958844

No comments:

Post a Comment