SELAMAT DATANG KE LAMAN IKRAP. SATU KOMUNITI KECIL TAPI PENUH DENGAN BERITA SEMASA...

Friday 7 November 2008

Apa arahan MCMC pada VEE99?

Semalam rakan-rakan kita telah bertemu dengan En. Zainol, MCMC Bahagian Utara untuk membincangkan beberapa perkara yang berbangkit atas LAPORAN yang dibuat oleh RAKAN2 lokalan kita kepada mereka. Dapat disimpulkan seperti berikut:

1. Mereka yang berlesen (callsign amatur) berQSO dengan yang SWAL .
2. Frekuensi simplex yg digunakan mengganggu repeater
3. Radio yang digunakan tiada kelulusan SIRIM

Jadi, perbincangan telah dibuat antara orang2 lama di Kelab Al-Ghazali, kami telah membuat keputusan bahawa kita sepatutnya menghormati MCMC yang mengeluarkan lesen untuk kita memiliki alatan dan bercakap menggunakan alatan tersebut.

Kesimpulannya;
1. Semua rakan SWAL dinasihatkan supaya tidak lagi memacar di VEE99
2. Semua rakan baru yang berminat untuk menjadi warga RA, boleh meminta nasihat dari MCMC untuk latihan dan tunjukajar. Vee99 tidak lagi mengambil rakan baru mulai sekarang.
3. Berbincang semula untuk kesesuaian frekuensi yang digunakan.. Di ganti dgn V** yang lain.
4. Memastikan semua radas mempunyai kelulusan SIRIM. Kita akan cuba mendapatan maklumat dari MCMC cara mana ini boleh dilakukan di Ipoh ini.

Akhirnya;
Harapan kami orang2 lama;
1. Jangan pertikai apa MCMC arahkan; jangan bandingkan dgn kawasan2 lain yang masih membenarkan SWAL bercakap tapi tiada tindakan diambil kerana ; TIADA LAPORAN DITERIMA OLEH MCMC TENTANG KESALAHAN ITU DIKAWASAN TERSEBUT.
2. Bagi rakan SWAL, terpulanglah pada anda untuk memacar dimana pun, melanun di jalur mana pun, tidak ikut SOP di kawasan manapun, kerana pihak VEE99 tidak mahu dipersalahkan lagi dan tidak mahu ada lesen yg digantung kerana bercakap dgn SWAL.. ( walaupun tempat lain orang tak kisah kerana TIADA LAPORAN ke MCMC).
3. HARAPAN KAMI ORANG YANG MEMBUAT LAPORAN ITU RASA BERPUAS HATI KERANA DIA MAHU RAKAN2 DI IPOH INI TIADA ARAH SEPERTI 3-4 TAHUN LEPAS DAN MELANUN DI FREKUANSI MANA2 PUN. TERIMAKASIH KERANA MENJADI BANGSA YANG MEMBINA BANGSA SENDIRI.
4. Mungkin kumpulan kita ini terlalu advance dan mempunyai banyak aktiviti yang diwar-warkan dalam internet dimana seluruh dunia membacanya. Jadi perasaan hasad dengki itu meluap-luap dan kesemua ini terjadi. Dengan itu saya moderator web ini akan menjadikan web ini sebagai private dimana jika anda mahu akses kepadanya boleh mendaftar dengan saya untuk mereleasekan login anda kepada laman ini. Jadi ada akan dapat membaca secara PUBLIC web ini sehingga 30/11/2008 sahaja. Harap maklum
5. Akhir sekali, jika rakan SWAL masih memerlukan keterangan lanjut, sesi eyeball akan diadakan pada hari AHAD 9/11/2008 ini di Batu Gajah Perdana mulai jam 9.00malam. Kami akan menjelaskan arahan ini kepada anda. Jangan kecil hati jika kami tidak melayan anda di Frekuansi nanti.


Jangan marah jangan sedih... sesuatu yang terjadi itu ada hikmahnya. Bukannya kita akan kecundang, malahan menjadi lebih kuat lagi.

-9W2HMI (019-5958844)

No comments:

Post a Comment