SELAMAT DATANG KE LAMAN IKRAP. SATU KOMUNITI KECIL TAPI PENUH DENGAN BERITA SEMASA...

Thursday 29 November 2007

DARI PANDANGAN ORANG BARU SEPERTI SAYA...

Terpanggil pagi jumaat yang mulia ini, mengenai isu semasa tentang hala tuju Ham Radio di Ipoh, Sekali lagi dari dikejutkan dengan SMS datangnya dari yang bergelar “SENIOR HAM” yang satu ini.. di Ipoh ketika Rakan-Rakan SWAL ke RAE

“SENIOR HAM” kah beliau, jika diajak untuk bersama-sama mengendalikan Kelas-kelas RAE langsung tidak nampak bayangnya hidung muncul walaupun sudah 3 sesi RAE telah berlalu.

Apa yang sebenarnya “SENIOR HAM” hendak??? Menghormatinya sebagai “SENIOR HAM” ? apa yang saya mampu katakan…. PIRAHHHHHHHHHHHH.. jangan seperti katak dalam tempurung.. atau badut di Sarkas@FunFair..

50 tahun merdeka, ramai Operator Ham Radio baru seperti saya begitu mudah untuk medapatkan maklumat terkini yang mempunyai pelajaran, mempunyai kemudahan internet untuk mendapatkan maklumat terkini mengenai aktiviti Ham Radio di seluruh dunia, teknologi terkini, penemuan baru dan buku-buku Ham Radio yang berlambak di pasaran..

So… jika “SENIOR HAM” mengatakan
1. Di Ipoh V44 diperuntukkan oleh MCMC hanya simplex di Ipoh
2. Ahli Persatuan ????? TIDAK BOLEH berQSO tentang Persatuan Radio lain di Repeater… sungguh memalukan… mana fakta yang beliau dapat.. setahu saya Orang baru ham radio … saya dah baca perlembagaan Semua persatuan di Malaysia.. memang tiada fakta tersebut..

Perlukan kah kita menghormatinya..??? tepuk dada tanya selera…

yang ikhlas
-9w2sbd-

“SENIOR HAM” yang lain...saya minta maaf banyak-banyak.. tiada maksud untuk melukakan hatimu... saya tetap menghormati dengan anda semua ... cuma “SENIOR HAM” yang satu ini.. yang mungkin "DRY SOLDER" gamaknya...


## Founder Blog… anda boleh delete post ini… jika ianya lari dari etika Ham Radio

Admin: Saya agak malu untuk menceritakan scenario ini kepada rakan-rakan HAM yang lain disini. Tambahan pula ia berlaku di Negeri kita. Sudah lama ia berlaku dan sehingga kini masih lagi berlaku seakan-akan tiada penyudahnya. Sebelum ini kita banyak menyabarkan rakan-rakan di lokalan akan aktivi SMS yang tidak diundang ini, tetapi kali ini dari pandangan jahat saya kita patut meneruskan bantahan kita kepada pihak-pihak yang berkenaan. Sudah tiba masanya kita bertindak sebagai seorang jantan setelah kita cuba mengalah sebagai seorang HERO. Kumpulkan semua bukti dan ajukan kepada pihak berkenaan. Saya menyokong dan akan membantu selagi apa juga termampu.
Meskipun kita BARU bukan bermakna kita BODOH, meskipun kita DIAM bukan bermakna kita KALAH. Singkirkan manusia tidak berguna ini supaya dunia HAM Malaysia ini tidak di cemari oleh BADUT yang bermaharaja lela di lokalan kita.

No comments:

Post a Comment