SELAMAT DATANG KE LAMAN IKRAP. SATU KOMUNITI KECIL TAPI PENUH DENGAN BERITA SEMASA...

Monday 23 March 2009

MCMC datang


Pagi ini saya dikejutkan oleh kehadiran MCMC yang ingin berjumpa saya. Pihak sekuriti menghubungi saya melalui walkie talkie mengkehendaki saya turun dengan segera untuk urusan selanjutnya.
Setelah sesi suai kenal dan saya difahami bahawa tujuan mereka adalah untuk mencari sumber frekensi yang dikatakan mencemari diruang udara sekitar sini.
Setelah persetujuan dicapai dari pihak majikan, peralatan telah dipasang dan mereka memulakan ujian demi ujian. Satu persatu frekuensi dicari dan di semak.


Memerhatikan peralatan yang agak canggih (dengar cerita dekat RM100,000) mereka mampu untuk merakam semua jenis frekuensi yang ada dalam jarak yang agak jauh juga.
Sempat juga pegawai terbabit memberi sedikit keterangan tentang bahaya-bahaya frekuensi juga julat tahap maksimanya..

Fuhhhhh...... terkedu jugak aku.... tapi apakan daya... satu pengalaman praktikal yang tidak dapat dibeli dgn wang ringgit....

No comments:

Post a Comment